الأحد، 26 مايو 2019

يا منيتي .......... للشاعرة / سعاد محمد




يا منيتي
حبيبى يا منيتي وقلبك عنوانى
ولايحلو الابك زمانى
طيفك سهرنى اجمل ليالي
من شوقى لك ياغالى
متى تكون لي والاقيك باحضانى
واعدي بيك جمرشوقى
وانسى بيك الامى
تعبت وتعبنى جمرشوقى
من انتظارى لك ومن حرمانى
وخايف فى بعادك لتعدى ايامى
لااتهنى بيك ولاتشفى جراحى
فامنحنى حق اللجوء اليك
ففى عينيك وطنى وعنوانى
فدعنى اتزوق الشهدمن شفتاك
واستتشق عطرى من خداك
اعطربة نفسى وانابين يداك
واذوب عشقا وجنونا بين ذراعاك
فانت من قلبى على عرشة ولاك
سعاد محمد. 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

فن البوستات كمال العطيوى