
اكتوبر
من قلبي وهقولها كمان
يا بلادي يا حرة يا امان
وبترجع بينا الأيام
ف اكتوبر كل الأعوام
وجنودنا ابطال وهمام
فخرنا طول الازمان
باكتوبر رجعت كرامتنا
وجنودنا اهي رافعه رايتنا
ورجعنا وعادت لمتنا
ونسينا معاها الاحزان
نفديكي بروحنا يا بلادي
وتبنيكي اغلى الايادي
ودا عهد عليا واولادي
للعهد ما عرفوا النسيان
دا المصري ما يرضي بمذلة
ولا حتي ارضه تبات بره
وكرامته جوه عنيه طاله
ف الشدة دايما بتبان
*****
بقلمي /رمضان عبدالله احمد
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق