صباح اكتوبر
................
من صباحك النور .. وصلني
قالي أكتب او روحله .. غني
وقول لكتاب الليل انه فتني
قالي اسعي واسقي .. زرعي
وبالتبني انا واد .. لأمي
بحمي وازود عن .. حدودي
مين فهمني غير .. جدودي
قال ايه عن .. حدودي
مين اللي صان ومين خان .. حدودي
مين اللي قام دعا وكبر .. وصلي
واللي دعالي والوقت .. ضلمه
غير هي عالمه بحالي .. كله
انا باالميعاد راجعلك .. يا سمره
راجع وحامل قناديلي .. ضي
انا راجع وحامل في قلوبي .. ضي
...................
للشاعر / محمد زايد

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق