الأحد، 14 أبريل 2019

عميدنا الكبير ..... اهداء من أخى الشاعر / محمد زايد


عميدنا الكبير
عميد ومد أيده في النور
طلع للنجوم ع الكتاف نسر
هتف وقال للنصر
نمحي الظلام في العصر
ونفتح بيبان النور
في فن البوستاب زهور
كتيره قوي لغاية الفجر
لما بتصحي النوارس تسر
تسقسق علي مياه البحر
صوتها يرد الروح كالبدر
بيض الملامح زي بدلة العميد
في نهار الصيف العنيد
طارح أمل في شقشقات الفجر
مادد أيده لكل البشر
بيتعب ومايحس بدجر
روحه متعلقه من الصغر
شاب وقلبه لساه أخضر
بيحب كل البشر
يسهر يناجي الليل ويصبر
لجل دفة الوطن يوم تكبر
.......................
تحياتي عميدنا الراقي / كمال العطيوي
إهداء من أخى الشاعر / محمد زايد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

فن البوستات كمال العطيوى