إلي الصديقة سحر الصيدلي
........................
وأكتب وقلمي بسرعة يقول
يا بنت الحضارة يابنت الأصول
سحر وانت ساحرة.. ف فن الكلام
كلامك وفينا بيشفي الألام
م هو فن عالي وأخر تمام
وألفين تحية وتعظيم سلام
يا ست القوافي.. وبحرك ده صافي
وليكي العوافي.. يا سحر الكلام
وساحرة بحورك فعلن فعول
وأكتب وقلمي بسرعة يقول
يا بنت الحضارة
وبنت الأصول
وبنت الأصول
...............................
للشاعر / حسن عمران

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق