
ومين فينا ما داقشى النوم
سهر قلبه فى ليله يزوم
تعب عقله مالوهش لزوم
وكان يسأل عن المقسوم
أنا عاشق وليلى طويل
شكيت حالى بالمواويل
وسال دمعى وقلبى عليل
ياويلى فى هوايا ياويل
وكان الحب هنا ليه
أمانى أشوفها محنية
وليلة فرح فى عينيه
بتملا القلب حنية
عليها أعيش ملاغية
سألت الليل عن حبى
أتاريه قاعد جنبى
وكان فى شوقه متخبى
دريت والفرح فى قلبى
وقلت رضيت يا ربى
.................
بتول العتربي
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق